Automatiser processerne i din virksomhed mens du er på ferie

0 Comments

Glæder du dig til ferie? Men er du bekymret for om virksomheden kan ”passe sig selv”, mens du er væk. Eller er du bogholder, controller eller økonomichef, og har brug for at fakturaer og bilag kommer direkte ind i jeres bogholderisystem, mens du er på ferie. Så du kun skal godkende, når du kommer tilbage på kontoret? Og bliver du træt under ferien over at tænke på den bunke af fakturaer og bilag, der hober sig op på skrivebordet, mens du er på ferie?

Så kan du med ERP-programmet Microsoft Dynamics 365 Business Central få automatiseret mange arbejdsprocesser – så du kan slappe af på din ferie. Du kan endda tilgå ERP programmet fra din tablet eller telefon under ferien, hvis du er nysgerrig på at se nøgletal, godkende bilag eller fakturaer osv. Forestil dig bare hvordan du kan ligge ved poolen og slappe af, uden at skulle bekymre dig om den stak fakturaer, bilag og udlæg der vokser på skrivebordet hjemme på kontoret.

At automatisere så mange arbejdsprocesser som muligt, kan være en fordel for både dig og dine kolleger. Det betyder, at der bliver frigivet tid til andre og måske mere spændende arbejdsopgaver. Det betyder også at eksempelvis bilag, fakturaer og udlæg kan blive ekspederet hurtigere, så flaskehalse ikke opstår eller virksomheden risikerer at udbetale udlæg eller betale fakturaer for sent.

Når man vælger en ERP-løsning som Microsoft Dynamics 365 Business Central, så kan man få automatiseret mange administrative processer. Du kan eksempelvis undgå at taste data fra fakturaer – både dem på papir og på computeren i PDF – i programmet. I stedet kan du købe et tillægsprogram, som scanner data fra fakturaerne og sørger for det automatisk kommer ind i Microsoft Dynamics 365 Business Central programmet. Du skal bare godkende. Ved at undgå indtastning af data, slipper man også for fejl eller flaskehalse.

Du kan også få integration til banken, så det bliver nemmere at opkræve kunder og trække beløbet automatisk på forfaldsdagen. Banken opdaterer automatisk opkrævnings- og betalingsstatus og du får et overblik over betalte og ubetalte opkrævninger.

Vil du gerne have automatiseret processerne med at taste bilag fra medarbejdere i dit bogholderisystem, så kan du også til Business Central få et tillægsprogram, der kan klare denne opgave. Her kan medarbejdere med en app scanne bilag og sende data direkte til Business Central for at du som bogholder eller økonomichef senere kan godkende og sørge for at medarbejdere kan få refunderet eksempelvis udlæg.

Microsoft Dynamics 365 Business Central har tidligere heddet Microsoft Dynamics NAV og Navision. Det er et populært ERP-program at anvende for rigtig mange danske virksomheder, og langt de fleste bogholdere og økonomichefer kender programmet og er erfarne i at anvende det.

Related Posts